Mechanici v cyklistice

Na přání velkého příznivce, podporovatele a člověka, který se řadu let pohybuje v cyklistice a já ho nesmírně obdivuji pana Richard Šmída seniora, píši i o mechanicích.
Mohu psát o těch, kteří jsou mí současní parťáci, ať to je Libor Meišner, Richard “Šmíďák”, Martin Šmída, Kuba Duřt ale i třeba “Berčus” Vladimír Berka, Zbyněk U., nebo Ráďa P. , Véna, Karel Slezacek, Tonda S. a další, …

Samozřejmě dnes s těmito kluky, parťáky jezdím sporadicky, jak píše kolega, na ME a MS, ale pamatuji si dobu, kdy jsem s nimi jezdíval na závody jako masér celou sezónu.

Píši o těch mechanicích, s kterými jsme se vždy s úsměvem  a grácií „štengrovali“ za pochodu při práci nebo když jsme u mechanického auto otevřeli plechovku piva a smáli jsme se jeden druhému a říkali si, komu ta práce jde lépe, kdo je důležitější a nebo kdo je rychlejší a podobné srandičky….

Nám říkávali „svačináři“ nebo „masťové“ a my jsme jim říkávali, že jsme „bílá šlechta“ a oni naopak „šmudlové“ a vždy se u toho od srdce  strašně zasmějeme … a upřímně, vždy jsem čekával, kdy mi přistane nějaký imbus na hlavě a nebo šroubovák v zadku…. hihihi

Ale ono to popichování, jak já říkám, je jen o tom velkém PŘÁTELSTVÍ, které mezi námi je a velkém cyklistickém srdíčku, protože ať je to závodník, trenér, mechanik, masér, doktor a další z realizačního týmu, vždy to vychází z toho, že jsme v prvé řadě VELKÝ TÝM, ČESKÝ TÝM a jsme na to náramně hrdí a vždy se na tyto akce neskutečně těšíme.

A práce mechanika… asi mechanik by ji mohl popsat nejlépe, ale rozhodně si nejvíce „užívají“, když je v ten den půl etapa, ráno časovka a odpoledne silniční závod… brzké ranní vstávání, „nachystání“ všech kol na časovku, rozjetí před závodem a na odpolední závod a největší „vychutnávka“ jak já říkám, když do toho prší a prší  a je zima… to se kluci nezastaví a je to od rána do noci a do toho, opravdu obrovská zodpovědnost, že kola  jsou opravdu na jedničku nachystané a závodník se nemusí o nic jiného starat než o to závodění…

Já osobně mám k mechanikům obrovitánský respekt  a jsou to velice poctiví a pracovití kluci  a ať už to bylo v ED´Systému ZVVZ, PSK nebo u národního týmu🇨🇿, tak vždy jsme se doplňovali a pomáhali jak se říká, kryli si záda, a to především opravdu pro ty závoďáky, které jsme měli osobně spousty z nich neskutečně rádi, ať už to byl v minulosti Ján Svorada, Lubor Tesař, Tomáš Konečný, Jan Hruška a mnoho dalších z té nastupující generace…

Takže díky za mechaniky a vůbec všechny, kteří tuto práci dělají tím cyklistickým srdcem a láskou pro tento sport.
DÍKY PŘÁTELÉ!