Snad neznám nikoho, kdo by neznal Ecce Homo, závod do vrchů, který patří do seriálu Evropského poháru. Délka tratě je 7800 metrů s převýšením 307 m a průměrným převýšením 3,6 %, kdy se startuje ve Šternberku a jede se směrem k obci Dálov.
Na začátku Hejtman Josef Suchánek společně s kolegy položil květinu se vzpomínkou v zatáčce Bruno Sojkovi a v cíli Jaroslavu Horákovi a pak už se mohl startovat tento slavný motoristický závod a každý z diváků si mohl užít zvuk motorů z těchto nádherných aut.
Absolutní vítěz se stal Ital Merli, který vytvořil traťový rekord. Kamarád Šternberák Ladislav Šuba ve své kategorii obsadil 3. místo.
Rychlá auta, řev motorů, vůně benzínu, fanoušci, to vše provází Šternberské Ecce Homo.
První zpráva o trati zvané Ecce Homo souvisí s rakouským automobilovým klubem ÖAC a Slezským automobilovým klubem ve Vratislavi.
Tyto kluby uspořádaly soutěže spolehlivosti na trase Vídeň – Vratislav – Vídeň (celková délka 817 km). K prvnímu měření jízdy automobilů na části dnešní trati Ecce Homo došlo ve čtvrtek 18. května 1905. Závod do vrchu byl jedním ze dvou měřených rychlostních úseků celé konkurenční jízdy. První samostatný závod do vrchu se konal 2. října 1921 na trati s délkou 7750 metrů.